ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΕΜΠΩΝ: ΤΙ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

by - Φεβρουαρίου 14, 2024

  


 Για 8,5 ώρες κατέθετε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την Τραγωδία των Τεμπών ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Τι είπε, τι δεν είπε, ποιες ευθύνες ανέλαβε και ποιες ή πόσες έριξε στους… άλλους. 

    Στη λογική του «ανθρώπινου λάθους» και αποποίησης των προσωπικών του ευθυνών, όπως ήταν αναμενόμενο, κινήθηκε ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μεταθέτοντάς τες σε προηγούμενες κυβερνήσεις. Με χαρακτηριστικό θράσος «κούνησε ξανά το δάχτυλο» ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής. Με κάθε τρόπο προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες για το έγκλημα της σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά τη διαδικασία κατάθεσης στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής. 

     «Άμα είχε τηρηθεί ο γενικός κανονισμός ασφάλειας των σιδηροδρόμων» θα είχε αποφευχθεί η σιδηροδρομική τραγωδία υποστήριξε ο Κ. Καραμανλής, προσπαθώντας να μετατοπίσει τις ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα - κυρίαρχο αφήγημα της κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή. 

     Ο πρώην υπουργός υπογράμμισε τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ με νόμο του 2010 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, αλλά και των μνημονιακών περικοπών που οδήγησαν στη «χαμηλή χρηματοδότηση που δημιουργούσε προβλήματα στη συντήρηση του δικτύου». «Κακώς και πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», σχολίασε ακόμα ο Κ. Καραμανλής, προσπαθώντας να μετατοπίσει την ευθύνη στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. «Παρακολουθώ και εγώ με προσοχή όλες αυτές τις μέρες τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην επιτροπή σας. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε όμως ούτε ένας ειδικός που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη οργανισμών όλων των περιόδων αλλά και της διοίκησης της ΡΑΣ», τόνισε ο Κ. Καραμανλής. 

    «Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα και τέτοιες παραβιάσεις του γενικού κανονισμού λειτουργίας καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει», ισχυρίστηκε. Τα λεγόμενα του πρώην υπουργού περί «ανθρώπινου λάθους» έρχονται σε αντίθεση με τις καταθέσεις των ειδικών, σύμφωνα με τις οποίες εάν λειτουργούσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί η μετωπική σύγκρουση των τρένων. «Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Ήταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με απασχόλησε η μικρότητα πολιτικών αντιπάλων. Οι ίδιοι ουδέποτε είχαν την πολιτική ευθιξία να παραιτηθούν», σημείωσε κατά την αρχική του εισήγηση. 

    Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής διέκοπτε διαρκώς τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλη Κόκκαλη και τον κατηγορούσε πως «παίζει θέατρο» και προσπαθεί να «δημιουργήσει εντυπώσεις». 

     Ο Κ. Καραμανλής είναι «ψεύτης, προκλητικός, και αμετανόητος» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλης, με αφορμή την κατάθεση του πρώην υπουργού Υποδομών & Μεταφορών στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Σύμφωνα με τον Β. Κόκκαλη, ο πρώην υπουργός «ενώ γνώριζε τα πάντα, εντούτοις δεν θέσπισε εθνικούς κανόνες ασφαλείας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Ενώ γνώριζε ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είχε καταστραφεί, δεν έκανε τίποτα για να την φτιάξει. Έφτασε στο σημείο να αμφισβητήσει και την επιτροπή Γεραπετρίτη» ανέφερε, σημειώνοντας ότι «προκύπτουν» ευθύνες για «το γεγονός ότι είχε υποχρέωση από τον νόμο να θεσπίσει εθνικούς κανόνες ασφαλείας»

    «Οι προσλήψεις του ΟΣΕ γίναν από τον ΟΣΕ. Δεν μπορώ να διαψεύσω φήμες. όταν μου φέρετε τα στοιχεία, τότε βεβαίως θα κάνω κάποιο σχόλιο. Εννοείται ότι αυτό δεν είναι αληθές. Για λόγους αρχής, θέλω να μάθω πόσοι ήταν και από ποιους νομούς προσελήφθησαν. Συζητάμε ζητήματα που δεν έχουν σχέση», απάντησε ο πρώην υπουργός σε ερώτημα της Μιλένας Αποστολάκη (ΠΑΣΟΚ), αναφορικά με την καταγωγή των υπαλλήλων που προσελήφθησαν στον ΟΣΕ και τις κατηγορίες πως πρόκειται για ρουσφέτια από την εκλογική περιφέρεια του πρώην υπουργού. «Ο νομικός σύμβουλος του υφυπουργού είναι ταυτόχρονα και νομικός σύμβουλος της Hellenic Train», γνωστοποίησε ενώπιον της Επιτροπής η Μιλένα Αποστολάκη. Ο πρώην υπουργός πιέστηκε σφόδρα από την βουλεύτρια του ΠΑΣΟΚ, την οποία διέκοπτε συνεχώς, διόρθωνε και απαξίωνε τα ερωτήματά της. 

 Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών ΕΔΩ

You May Also Like

0 comments

Το μήνυμα σας